Analisis Kebutuhan Pengembangan Modul dengan Model Make a Match Berbasis Digital Daily Assasment Analysis of Module Development with Make a Match Model Based on Digital Dairy

Main Article Content

Erfitra Rezqi Prasmala
Emirensiana D. Tanggu

Abstract

This study aims to analyze whether or not modules need to be developed with a match-match learning model based on Digital Daily Assessment. This research is a defining stage in development research, carried out by distributing needs analysis questionnaires to students and teachers in Paramitha Islamic Middle School Malang. Based on the results of the questionnaire showed that the module needs to be developed with a Match Daily model based on Digital Daily Assistance.

Article Details

How to Cite
Prasmala, E. R., & Tanggu, E. D. (2020). Analisis Kebutuhan Pengembangan Modul dengan Model Make a Match Berbasis Digital Daily Assasment. Pedagogia : Jurnal Pendidikan, 9(1), 91-97. https://doi.org/10.21070/pedagogia.v9i1.266
Section
Educational Assessment Instruments

References

Dewi, E. P., Suyatna, A., Abdurrahman, A., & Ertikanto, C. (2017). Efektivitas Modul dengan Model Inkuiri untuk Menumbuhkan Keterampilan Proses Sains Siswa pada Materi Kalor. Tadris: Jurnal Keguruan Dan Ilmu Tarbiyah, 2(2), 7. https://doi.org/10.24042/tadris.v2i2.1901

Febriana, A. (2011). PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE MAKE A MATCH UNTUK MENINGKATKAN KUALITAS PEMBELAJARSN IPS KELAS V SDN KALIBANTENG KIDUL 01 KOTA SEMARANG. Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Make a Match Untuk Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Ips Siswa Kelas V Sdn Kalibanteng Kidul 01 Kota Semarang, 1(Februari), 151–161.

Fitri, I. (2017). Peningkatan Self Efficacy Terhadap Matematika Dengan Menggunakan Modul Matematika Kelas Viii Smp Negeri 2 Bangkinang. Jurnal Cendekia : Jurnal Pendidikan Matematika, 1(2), 10. https://doi.org/10.31004/cendekia.v1i2.17

Pangestuti, A. A., & Prasmala, E. R. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Digital Daily Assessment Bagi Mahasiswa Program Studi Pendidikan Biologi Ikip Budi Utomo Malang. Jurnal Pendidikan Biologi, 10(1), 17–27. https://doi.org/10.17977/JPB.V10I1.5492

Rosmala, M. D. (2015). IMPLEMENTASI MODEL PEMBELAJARAN MAKE A MATCH SEBAGAI UPAYA MENINGKATKAN PARTISIPASI DAN HASIL BELAJAR SISWA PADA MATA PELAJARAN KOMPETENSI KEJURUAN MULTIMEDIA DI KELAS X MULTIMEDIA SMK NEGERI 6 PURWOREJO TUGAS. In SKRIPSI. https://doi.org/10.1377/hlthaff.2013.0625

Thiagarajan, et al. (1974). Instructional Development for Training Teachers of Exceptional Children. Washington D.C.: National Center for Improvement of Educational Systems